close

這種風格的曲子我很喜歡,而且又是迪士尼跟皮克斯的合作,
這首曲子的內容描述著梅利達對自由的想法及方向,
我認為講述志向的話這首是不錯的選擇。

曲調不但高昂又輕快,內容也是非常勵志的(哈哈~
很早之前就翻譯好了,但今天剛好決定翻 All Night 所以一並放上來了。

因為是興趣翻譯,所以有想法可以在下方留言給我呦~
========================================================

Brave-Touch The Sky (抓住天空)

When the cold wind is a'calling
當寒風瑟瑟呼嘯
And the sky is clear and bright
天空是如此清澈明亮
Misty mountains sing and beckon
充滿薄霧的山脈唱著歌召喚我
Lead me out into the light
引領至光明

 

I will ride, I will fly
我將駕馭 我將飛翔
Chase the wind and touch the sky I will fly
追逐微風及抓住天空 我將飛翔
Chase the wind and touch the sky
追逐微風及抓住天空


(Na na na na Na na na na La na na na Na na na)
(La na na na La na na na La na na na Na na na)


Where dark roots hide secrets
黑暗中深深隱藏著秘密
And mountains are fierce and bold
群山既高聳又雄壯
Deep waters hold reflections
深海中埋藏著智慧
Of times lost long ago
在遙遠失落的時光

 

I will read every story
我會細讀每個故事
Take hold of my own dream
就這樣牢牢抓緊我擁有的夢想
Be as strong as the seas are stormy
它是驚濤駭浪強如海
And proud as an eagle's scream
它是自豪於雄鷹的長嘯

 

I will ride, I will fly
我將駕馭 我將飛翔
Chase the wind and touch the sky I will fly
追逐微風以及抓住天空 我將飛翔
Chase the wind and touch the sky
追逐微風以及抓住天空


(Na na na na Na na na na La na na na Na na na)
(La na na na La na na na La na na na Na na na)


And touch the sky
抓住天空
Chase the wind
追逐風
Chase the wind
追逐風
Touch the sky
抓住那天空

arrow
arrow

    MonjunLiu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()